axelinas

Alla inlägg under november 2010

Av Axelina Johansson - 27 november 2010 23:16


Såg på filmen idag för tredje gången. 8 miles, med eminem (Y) Riktigt bra film säger jag bara, och den rekomenderas verkligen till dem som inte har sett den.

Jag blir inspererad av honom, eminem. Han är grym, helt enkelt!


Hans texter, mktmktmkt good stuff!    Håller på och lär mig de bästa låtarna just nu^^ Jättemysigt att sitta här i mörktet och lyssna på honom. Vissa bitar ur hans texter fastnar i mitt huvud, och jag kan gå och tänka på dem i felera dagar, till och med i veckor! Jag tänker dem om och om igen i mitt huvud, skriver ner dem i alla block jag har..


Jätteintressant vah? ;) haha, skulle inte tro det x)

Nä, nu har jag allt bloggat klart för idag (Y)



I wish u guys a sweet dream or a beautiful nightmare:*

Av Axelina Johansson - 27 november 2010 19:05

Ja, det är faktiskt en ganska stor grej för mig att jag har pratat med min mamma idag. Vi pratar inte alls ofta, och hon ringde mig idag.

Jag har bott med min mamma i nästan hela mitt liv, men vi kom inte så bra överrens.. Så i sommras så flyttade jag till min pappa och bröt kontakten med henne. Jag pratade inte med henne på 4 månader och jag saknade henne inte heller för den delen. Men min lillasyster, Molly. (3år) Att vara utan henne, det är fan så hemskt! Jag saknar henne verkligen, så jag gick med på att träffa mamma för att få träffa Molly igen <3

   Det var kanske en månad sedan, lite drygt, och nu så ringde hon igen. Vi pratade, och det var helt ok. Jag har bestämt mig för att jag ska fira jul med henne.

Jag tror faktiskt at det kan bli riktigt bra, men den största anledningen är såklart för att tröffa Molly. Egentligen så skulle jag bara vilja ta med henne och rymma någonstans. Där vi kan få vara tillsammans..:/

Men kanske inte är så smart..


  


Missing u like crazy, baby girl! :* <33


Av Axelina Johansson - 27 november 2010 15:10

  



Eftersom att jag ska på möte på angeredsgymnsiet på onsdag och jag inte vet vart det ligger, så åkte jag dit idag och kollade upp stället :p Och det var inte det lättaste ska ni veta x) haha

Jag har ju aldrig riktigt vart i angered förut, jag har åkt förbi och så, men aldrig vart ute om man säger så.. Det tog mig ett tag att hitta skolan, trots att det inte är så stort. Men jag har ju ett lokalsinne som en fiskmås xd

Men jag hittade skolan tillslut, och det såg helt ok ut! ;d




Efter det så drog jag in till stan, och fuck vad mycket folk det var! ;o Det märks verkligen att folk har kommit igång med julklapps jakten xd Själv så vet jag på ett ungefär vad jag ska köpa, det gäller bara att hitta sakerna ;3


Av Axelina Johansson - 26 november 2010 19:08

HAHAHA!! OMFG!! X)

Idag så var Seroj Ghazarian i skolan och hade en föreläsning. Den handlade om människors lika värde, och var verkligen intressant att lyssna på! Han sa att saker och ting har ett värde i sig, och de har ett värde för mig. Han var bra helt enkelt.

Hahaha, asså, hela föreläsningen var väldigt djup om man säger så. Och fram mot slutet så skulle han göra en jämnförelse, så han tog fram ett kinderägg.

  

Han jämnför chokladägget med en människa. Att så fort som vi träffar en ny människa så dömmer vi dem direkt, bara genom det synbara. Då fastnar vi i det yttre skalet och tror att vi vet vem personen är och hur han eller hon fungerar för att man kanske kan se vart ifrån personen kommer, vilken religion den tillhör osv.

För att verkligen lära känna en människa så måste man tänka bortom det ögat ser. Samtidigt som han säger det, så skalar han av ägget..

För det finns alltid en insida, fortsätter han. Det är där personens intressen finns, dens egenskaper och talanger. Samt personlighet.

Seroj knäcker chokladen och blottar det gula ägget.

Han öppnar det lilla ägget och tar fram "överraskningen" och säger; det är det här som man ska sträva efter att finna. Det är det här som skiljer varje individ från varandra, för innuti var och en av oss så finns det något speciellt. Och det får man reda på fört när man verkligen känner en person, det kan vara en hemlighet..

-Vad är det i ägget? frågar en av eleverna.

Seroj tittar i sin hand och svarar.

- Det är en bäver! ^^

Och närdenmeningen är sagd så sitter alla dubblevikta i stolarna och kipar efter andan! Den var verkligen klockren! Haha, helt jävla underbar faktiskt^^

Efter hans djupa föreläsning så avslutar han med att jämnföra oss med ett kinderägg och sedan säger han att det finns en bäver inom oss! Haha, man kan faktiskt inte göra så mycket mer än att garva åt saken x))

Av Axelina Johansson - 26 november 2010 19:02

Åkte inte till skolan i morse pg.a att jag hade tid hos tandläkarn kl. 09.50, men när jag kom dit så visade det sig att de hade skickat ett brev om att jag skulle byta tid. Jag hade tydligen fått en ny tid, för en månad sedan! ;o Men eftersom att jag inte hade fått något brev, så kom jag dit idag ist -.-

Så jag fick en ny tid. den 12 december. Det är bara att återkomma..:/

Av Axelina Johansson - 26 november 2010 08:12

På en sida som jag har så har jag skrivit; Ingenting är omöjligt, bara olika svårt.

Det är så jag försöker se på saker/livet. Jag tycker att det känns lättare då och det ger livet en större mening. Så, jag tycker verkligen att det är ett bra motto.

Men det tycker inte hon, "bitterfittan" alltså. Hon säger att jag har fel och att män med xy kromosomer inte kan bli gravida. Jag vet inte, antar att det är jävligt svårt, men det är inte omöjligt, för ingenting ör omöjligt!

Hmm, visst kan man säga så? Att ingenting är omöjligt, bara olika svårt?


  

Av Axelina Johansson - 25 november 2010 19:57

Min mobli gick sönder i morse! :o Jag vet inte riktigt vad som hände,, men när vi var inne i stan så fick jag lämna in den, och då sa de att jag skulle vara utan mobil i ca. 3 veckor! :O Jag känner mig så jävla naken utan min mobil! Jag hatar det, men vi har troligtvis någon gammal mobil här hemma som jag får ha så länge. Men det är egentligen sjukt hur beroende av sin mobil många är, för jag kan garantera att jag inte är den enda som känner så..


Av Axelina Johansson - 25 november 2010 19:27

Ja, den här dagen har vart ünderbar! :p Ingen skola egentligen, mötte bara upp David och Markus i skolan, men när vi skulle in till stan, korsvägen, så kom vi försent. I blame them.. Men som tur va så kom vi in ändå^^

Utställningen som vi såg var "Jerusalem". Och vad som förvånade mig var vilken sekretess det var! När man kom in så stod det en massa vakter överallt och man fick gå igenom en kontroll, (som på flygplatser..) innan man fick gå in till själva utställningen.

Själva utställningen handlade om hur homosexuella och bisexuella blir betraktade av olika religioner. Det är riktigt förjävligt! Men utställningen var sjukt bra, och känsloväckande. Det var bilder på bl.a två nakna männ som låg och hånglade på en helig plats i jerusalem. Anledningen till all sekretess var för att det är många som inte tycker att det är okej, och alla modeller som är med på bilderna kan bli mördade om fel person får tag på bilderna..


Jag mött upp malin och tessan på backaplan för att gå och köpa skor! :DD

Jag köpte de jag blev förälskad i förra gången jag var där (a) Men jag köpte även ett par till, för de andra kan jag ju inte ha varje dag. och man kan ju inte ha för många skor om man säger så ;9


     

De andra paret, det är inte den skon jag har köpt, men de andra fanns inte på hemsidan. De är för nyinkommna. Men det som ör annorlunda är förgen, mina är lite mer "orange-, brunaktiga" Och de har en pälsmudd runt om toppen! :D Jättemysiga, verkligen. Och hur sköna som helst att gå i ^^


Efter det så åkte vi in till nordstan för att möta upp pappa och simon för att köpa skor till honom, vilket gick väldigt snabbt xd Sedan så gick vi till en kinaresturang på brunnsparken och åt. Och jag behöver inte ens säga hur underbart gott jag tycker att det är, och hur onödigt mycket man äter bara för att det är buffé x)



Presentation


Yo!
Jag heter Axelina och är en av många undomar som bor i staden Göteborg. Även om jag inte sticker ut utseende messigt, så gör min personlighet, det kan jag lova ;) Jag har varit med om saker som har förändrat mig helt, och har fått mig att se på livet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
<<<
November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards