axelinas

Alla inlägg under november 2010

Av Axelina Johansson - 17 november 2010 13:50

Av Axelina Johansson - 17 november 2010 12:26

Hade ingen mattelektion idag, så det blev sovmorgen! (Y) Inte mycket, började kl. 10, ist för kl. 09. men jag blir glad för det jag får :p

Sitter nu på naturkunskapen med jackan på och lyssnar på musik. Det är svinkallt i skolan! Det märks verkligen att det är vinter nu, och jag längtar tills jag ska köpa min nya vinterjacka^^ Jag vet ungefär vilken modell jag vill ha det gäller bara att hinna den,

Det ska vara en stoor och lurvig luva som man kan gömma sig bakom (a) Gärna någon fin färg också :p


Nu får jag ta och plugga lite. Idag så bestämmde jag mig för att jag är trött på Sverige, jag vill utomlands! Jag saknar värmen, och jag är trött på allt här. Okej, allt är jag inte trött på, men väldigt mycket. Och det finns så mycket mer, varför vara kvar i Sverige när det finns så mycket mer att se, uppleva..

Jag tror jag ska satsa på Usa, kanske börja plugga där eller något. Jag har en kontakt i Usa som troligtvis skulle kunna hjälpa mig.

Så om jag ska flytta dit, så vill jag ha bra betyg så jag kommer in på en bra skola. Så, vafan sitter jag här och bloggar, nu får jag ta och sätta igång med naturkunskapen^^

Ska skriva om

"Hur jag tror/tycker att energiförsörjning inom transport, industri och hem kommer att (bör) se ut år 2060 i ;Göteborg/Sverige."

Oootroligt intressant -.-'


Boliboli! ;*

Av Axelina Johansson - 16 november 2010 23:00

  

Den inbillningssjuke

Han mår som bäst när han mår dåligt!

Möt Argan, en av Molières grälsjuka, lustfyllda fanatiker, en man som älskar att vara sjuk. Svindyrt som det är att omge sig med läkare får han den lysande idén att gifta bort dottern Angélique med en blivande läkare, men hon känner redan böjelser för en annan. Kommer den förtjusande pigan Toinette kunna styra upp allt mellan bullbak och tvätt?

Välkomna att njuta av Den inbillningssjukes alla krämpor och trassliga relationer i regi av Åsa Kalmér, som driver med vår tids rädsla för baciller. Ta gärna en Alvedon eller en Ipren något dygn innan ni ska hit. Bara för att vara på den säkra sidan. Vid behov ta även lite hostmedicin, för vi vill ju inte ha nåt hostande i salongen, eller hur?  Ring gärna för säkerhets skull och kolla så att det inte är inställt pga sjukdom...




*******************'

Jag tycker personligen att teatern sög åsneballe! Verkligen jättedålig, men det kanske är så att jag inte är en "teatermänniska".. Jag går aldrig på teater, bara när man blir tvingad till det i skolan. Fast det finns många teatrar jag har sett som har varit riktigt bra, (y), men den här var inte en av dem.


Så om jag sammanfattar; teatern rekonemderas INTE! ^^


Av Axelina Johansson - 16 november 2010 17:11

Mitt huvud håller verkligen på att explodera vilken sekund som helst! Fuck, vad ont jag har! :$

Matteprovet det gick, ok, verkligen inte bättre än ok. Vi fick även tag på rektorn idag och han sa att det var kö på att komma in på samhäll.. Men när vi sa att jag ville läsa samhäll författande och journalistik så sa han att det fanns lediga platser där, men inget är säkert. Jag ska maila lite personuppgifter till honom så ska vi fixa ett personligt möte där jag kan prata med honom, face to face.


Snart ska jag möta upp Lei på backaplan, så ska hon visa mig vägen till statsteatern^^ Vi ska se på teater ikväll, från kl. 19-22.  och vet inte vilken det är, men ni ska allt få en liten ressension efter ;)

Nu måste jag göra mig iordning, ciao :* 

Av Axelina Johansson - 16 november 2010 07:58

Yepp, så stod det på våra tröjer som vi i klassen köpte i nian. Ganska dålig text enligt mig, jag skulle hellre velat ha texten "nio år på kåken hade gett mer". Lite roligare^^

På ryggen är det en toalett som vi har skrivit våra namn i. JÄTTEFULT! Vem fan vill skriva i en toalett? Det fanns mycket coolare tryck, men det här var hur majoriteten i klassen ville va det..


Anledningen till att jag helt random började skriva om det här är för att jag har på mig den tröjan idag (Y) Jag har inte använt den sedan jag slutade nian, (alltså inte som Axelina).. Det känns riktigt bra, som om jag bär med mig Pernilla, jag saknar henne! <3


Nu på morgonen har jag matteprov vilket jag kommer faila på -.-' Men jag får skulla mig själv, jag har inte pluggat ett piss och inte vart med på lektionerna..

Uppdaterar senare idag :P


Boliboli <3

Av Axelina Johansson - 15 november 2010 23:18

Nu måste jag verkligen plugga matte! Vi har prov imorrn, men jag orkar verkligen inte! Jag bryr mig inte, -.- Ingen bra förebild när det gäller att plugga, det erkänner jag men mina betyg från grundskolan säger något annat ;)

Haha, men det var "Pernillas" förtjänst, Axelina är lite latare x)

Nä, nu får jag ta och sätta igång!


Go'natt på er :* <3

Av Axelina Johansson - 15 november 2010 22:29

Är dom underbara, eller är dom underbara?! :D

 

 

  

 

 

Idag gick det andra avsnittet av "pensionärsjävlar", men det var dock första gången jag såg på det. Och jag ÄLSKAR det!^^ De är ju hur underbara som helst.

Verkligen en förebild för mig, jag vill också vara en cool gammal tant när jag blir tant! :p Programmet har fått riktigt bra respons och ni som inte redan har sett det ni får ta och göra det. Jag kan nästan garantera att ni inte kommer att bli missnöjda! :D


Av Axelina Johansson - 15 november 2010 20:21



I helgen så visade en kompis till mig det här klippet. Först satt vi och skrattade åt det, sedan så började vi fundera på om man ska skratta eller tycka synd om honom? ;o

Jag menar, det är hemskt! Han kan VERKLIGEN inte kontrolera sig, men det är inte bara det som jag tycker är "synd". Fyfan säger jag bara vad elakt av hans bror att filma det här, och sedan lägga ut det! Det är jävligt lågt, men samtidigt, jag erkänner att först tyckte jag att det var lite kul^^

Men vad tycker ni, ska man skratta eller tycka synd om killen?


Presentation


Yo!
Jag heter Axelina och är en av många undomar som bor i staden Göteborg. Även om jag inte sticker ut utseende messigt, så gör min personlighet, det kan jag lova ;) Jag har varit med om saker som har förändrat mig helt, och har fått mig att se på livet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
<<<
November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards