axelinas

Alla inlägg under december 2010

Av Axelina Johansson - 9 december 2010 14:30

Nu är jag jäävligt glad!    Jag var och pratade med Jonas och Johan idag, (de som har hand om intagningarna), och det gick riktigt bra! (Y)

Jag förklarade på nytt att jag ville komma tillbaka och hoppas att det fortfarande fanns plats.. De berättade att så fort jag "avskrev" mig, så skickade de ut lappar till föräldrar med ungdomar som vill börja på donner. Det är en lång kö, för att det är en sån populär skola.. Men eftersom att jag hade vart en "donnerelev" så skulle de göra allt för att få mig tillbaka. De sa att "de tar hand om sina donnerelever" <3 Underbart!   

Så nu har jag fått klartecken från donner, så jag åker dit som vanligt imorrn och skriver in mig! :D


Men det finns fortfarande en jobbig bit kvar. Imorrn så fåste jag åka till angered och berätta att jag inte tänker skriva in mig, att jag har ångrat mig..

Jag berättade för Jenny idag,,,menmen


Fatta hur jävla underbart det var att åka till donner idag eller? ;o  Det känns så bekant, tryggt! Utanför ingången så stod några från klassen,  och de undrade vad jag gjorde där. Jag förklarade och de blev glada och önskade mig lycka till att komma in :p Jag är den tredje som har velat lämna donner, men jag kom tillbaka, som de andra två också gjorde^^ Det bara är så, det går inte att lämna klassen <3

  


I'm were i belong <3

Av Axelina Johansson - 9 december 2010 08:14

Go'morgon folket! ;3


Idag åker jag inte till angered. Jag tänker åka till donner nu på morgonen och prata med dem. Eftersom att de inte har svarat på mailet, så åker jag dit och kräver ett svar. Om min plats fortfarande är tillgänglig och om jag kan komma tillbaka. Ska jag vara ärlig, så tror jag inte att det ska vara några problem, men jag håller tummarna!



Av Axelina Johansson - 8 december 2010 13:48

"Under alla årtusenden lyckades människorna aldrig att förstå sig på kärlek. Hur stor del är fysisk, och hur stor del är fysisk? Hur mycket är slumpen, hur mycket är ödet? Jag vet inte mer om det än någon annan.

Kärlek bara finns där den finns"

Av Axelina Johansson - 8 december 2010 12:24


Sitter och kollar på mtv nu, och då spelar de en låt som heter kids. Den låten spelade de på bb när mamma skulle föda mig, så den förknippar hon med det. Och eftersom att hon har berättat det ett antal gånger så jag jag också det^^

Den är helt ok, men det märks att den har några år på nacken..;)

Av Axelina Johansson - 8 december 2010 10:46

Svaret känns inte alltid så självklart. Lever jag för mig själv, för att göra det jag vill eller lever jag för att tillfredställa andra?

hmm, jag vet inte ens om det finns något rätt svar på den frågan..


Jag ställde mig den här frågan i vagnen påväg till skolan. Vem lever jag för egentligen? Varför tar jag de beslut som jag tar? Ska jag göra saker för min skull, eller för att andra säger åt mig att göra dem?

Jag tror att det ska finnas en viss balans mellan dessa anledningar. Men det är viktigt att göra det man vill med livet, det är ju ändå MITT liv, och jag borde ta tillvara på det. Just nu, så gör jag inte det. "Tar tillvara på det".

Varför bytte jag gymnasium egentligen? Var det för min skull? Mår jag bättre av det här beslutet? Nej, just nu så känns det inte så. Det känns som om jag gör det största misstaget i mitt liv. När jag tänker efter på "min tid på donner" så saknar jag det verkligen!

Så när jag kom fram till angered så hoppade jag på första bästa vagn tillbaka. Jag kan inte gå kvar om det inte känns rätt. Tänk om jag fortfarande har en chans att komma tillbaka till donner? Jag måste försöka, för MIN skull!


Så nu har jag skickat ett mail till rektorn och berättade hur det låg till;

*text borttagen*

Av Axelina Johansson - 7 december 2010 15:03

Nej, det tycker jag inte! Jag vet inte vrf jag reagerar som jag gör, men de frågorna som ställs är så jävla privata. Hur kan en lärare sitta och bedömma mina åsikter om dessa frågor?


* Varför tycker du att man ska acceptera homosexualitet och bisexualitet?

* Ska homosexuella få adoptera barn? Motivera ditt svar

* Har alla rätt till olika former av kärlek?

* Hur påverkar vänner ens syn på kärlek?

* Är det viktigt att föräldrara accepterar din partner? Motivera ditt svar

* Hur påverkar kärlek hälsan?

* Varför får killar status och blir kallade för player om de har sex med flera tjejer, medans tjejer får dåligt rykte och blir kallade för hora om de har sex med flera killar?

* Hur beter sig killar/tjejer när de är kära?

* Vad är det som får en att bli kär?

* Vad kan påverka kärleksrelaktionen positivt eller negativt?

* Hur kan man få ett distansförhållande att fungera på bästa sätt?

* Sex före äktenskapet, för eller emot?

* Hur berättar man för sin partner att man har känslor för någon annan?

* Var går gränsen för otrohet?

* Ska man berätta om man har varit otrogen?

* Kan man förlåta otrohet?

* Vilka konsekvensker kan förlåten otrohet få för relaionen?



Asså, är de verkligen seriösa?    Jag blir fan förbannad! Visst, jag har la egentligen inget emot att svara på de frågorna, men det är så fel! Frågorna är alldeles för privata, och det kan fan inte sitta någon och säga om man tycker rätt eller fel och bedömma en!


Av Axelina Johansson - 7 december 2010 13:06

..att åka till skolan om det tar 40 min att ta sig dit, och man är på lektionen i ca. 20 min ;o Det tkr jag iaf! Det här var min andra dag på angered, men jag vet inte riktigt om den ska räknas.. Jag menar, det ända jag gjorde av att spela upp pjäsen och kolla på den andra gruppen när de gjorde det. Det gick helt ok :)

Efter det så gick vi till bamba och åt. Inget vidare om jag säger så..


Idag så fick jag välja om jag också ville göra ett prov "sexualkunskap" på torsdag, och vad gör jag? Jo, jag säger ja ;o Haha, fråga mig inte varför menmen :p Det blir nog inte så svårt, hade ju mvg i det i grundskolan så   haha, lol x)


  

Pernilla <3

Av Axelina Johansson - 6 december 2010 17:31

Jag vet faktiskt inte :s Jag träffade Jenny på vagnen så åkte vi tsm till angeredscentrum. Väl inne i skolan så träffade vi några lärare som berättade vilken basgrupp jag hade hamnat i. Basgrupp nr. 1. Jenny går i grupp nr. 3.

Men jag tror att det kan vara ganska bra ändå, jag menar, då blir jag mer "självständig". Vilket jag verkligen har blivit nu här i Göteborg.. Självständig.

Först var jag med ca. 5 min på basgruppsmötet där de pressenterade sig, och jag mig. Jag fick även en roll i en pjäs som de ska spela upp imorrn.

Det är en kärlekspjäs på engelska, så jag fick en huvudroll :O Så imorrn ska vi visa upp en pjäs, med kärlekstema. Jag mot en kille i klassen ;o Haha, fyfan säger jag bara!! x) Jag vill egentligen inte, men vafan^^ det får bli en kul grej xd

Sen så fick jag sitta utanför expeditionen i ca 2 h.. Fyfään! Jag skulle vänta på att de skulle skriva in mig, men jag var tydligen inte helt utskriven från donner :o

Så jag kan inte bli inskriven, få en data, ett passerkort eller skåpsnyckel tills det är klart.. hmm.

Jag kom till mattelektionen när det var ca. 12 min kvar, och där träffade jag en tredjedel av klassen. Jag fick säga mitt namn och de hälsade mig välkommen. Det kändes helt ok! :p


    

Presentation


Yo!
Jag heter Axelina och är en av många undomar som bor i staden Göteborg. Även om jag inte sticker ut utseende messigt, så gör min personlighet, det kan jag lova ;) Jag har varit med om saker som har förändrat mig helt, och har fått mig att se på livet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards